lørdag den 27. november 2010

Signes Juleri 2010




Så blev det endelig stor bagedag jul 2010. 
Vi bagte og bagte på alle niveauer mindste pigen på 3 måneder i år, så alle slags småkagedeje var lavet klar dagene i forvejen for alle kagedåserne, de sku jo fyldes.....
Brunekager, vaniljekranse, pebernødder, tændstikker m/chokolade, havreflager m/hvid chokolade og mandler, kanelkager og havregryns kugler.
Det blev en dejlig dag der gik alt for hurtig og resultatet ja det nyder vi til en Varm kop kaffe, the, kakao, gløgg fra nu af og indtil alle dåserne er tomme. Sidste år havde en "jule-mus" eller en "drille-nisse" været et smut forbi så en go uges tid før jul kunne vi ik andet end at slå på tromme på kagedåserne.


Jeg elsker pebernødder med masser af smag så der skal for det første hvid peber i, samt et hav af skønne julekrydderier, jeg vil anbefale at man laver en pæn stor portion og bager det mindst 3 gange op til jul. Det dufter skønt og børn i alle aldre ka være med.


Sprøde brunkager er også blandt mine favoritter for dejen er fyldt med lækre sager og denne dej må man gerne smage på for den er uden æg.

2 kommentarer:

  1. Flot blog du har fået lavet, Signe. Glæder mig til at læse mere. Du er nu altid så kreativ. Bare smid nogle opskrifter op også.

    Knus Camilla.

    SvarSlet
  2. Tak for en hyggelig bagedag...jeg er bange for det ikke rækker helt til jul, næste år må vi øge mængden, men der er jo også et par små munde mere at mætte;-) Gitte.

    SvarSlet